torsdag 1 december 2016

EN BLOGG

Hej!

Jag har nu i snart ett år instagrammat på kontot SaraRecycles där jag försökt kombinera mitt intresse för kläder med min oro över hur klädbranschen ser ut och hur reklam, produktion och konsumtion helt enkelt inte är hållbar idag. Det är inte rimligt att vi ska kunna fortsätta konsumera och producera i den takten vi gör idag.

Jag läser under höstterminen en kurs i hållbar utveckling vid Uppsala Universitet som jag lärt mig otroligt mycket av, och samtidigt har jag aldrig kännt mig så rädd för framtiden som nu. Jag känner att jag vill gå vidare med mina tankar, min frustration och min förvirring i allt det här och behöver ett forum att kunna göra det i. Det forumet får bli den här bloggen som kommer innehålla mer och djupare tankar än vad som finns plats för på instagram.

Min förhoppning med bloggen är att det ska kunna vara ett forum för att diskutera och att både jag och ni som läser kommer kunna lära sig något av varandra. Jag vill absolut vara en förebild, kunna inspirera till att göra annorlunda val som förhoppningsvis kan bli en norm, men jag har inte alla svar och jag gör inte heller rätt val alltid. Jag hoppas att kunna få en alternativ väg att bli en önskvärd och attraktiv väg, genom att egentligen bara vara jag. Personlig, ifrågasättande och förhoppningsvis inte så pretto som detta kan låta.




Här är två helt oredigerade bilder på mig från i somras. Förutom sockarna är outfiten helt second hand, och hatten fick jag låna av min vän.
Så - det behöver inte vara svårare än så egentligen. Men det krävs ju kanske att en har ett intresse för att leta efter guldkorn i second hand-butiker. Jag själv kan tycka att det känns som ett äventyr! En vet inte vad en kan hitta för fantastiska saker och det bästa är att allt känns mer unikt än det du hittar på till exempel H&M.

Jag hoppas ni blir många som kommer läsa och dela mina tankar och bekymmer!
Ha det fint! / Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentarsformulär?