måndag 2 januari 2017

NEW YEARS EVE


Det var glittertema på årets nyårsfest och jag sydde mig lite snabbt en "little black dress" i ett glittrigt svart tyg jag hade hemma. Det var länge sen jag sydde något från scratch och jag blev frustrerad mer än en gång. Men tillslut fick jag ihop en klänning jag blev nöjd med, som jag bar ovanpå en vit, lite transparent blus. Jag bar mina ANDREA SMOKING-strumpbyxor från Swedish Stockings undertill och ett par kattloafers jag hittat på en loppmarknad!

Tillsammans blev det en så snygg outfit jag kände att jag kunde stå för. Den är hållbar och samtidigt snygg och min stil. Det är liksom viktigt för mig att inte kompromissa med att känna mig snygg samtidigt som jag vill att det ska vara hållbart. Det är ofta där det blir kruxigt, men också en del av utmaningen! (det är inte supersvårt att vara snygg om en köper sina kläder på HM, men hur orginellt och hållbart blir det då..?) 

Hur som helst hade vi en jättetrevlig kväll med trerättersmiddag bestående av knytisfix och sedan gick vi till Uppsala slott för att se fyrverkerierna och skåla in det nya året. Efter det splittrades gänget och en del av oss gick till V-dala, en studentnation för att festa till 04! 





1 kommentar:

kommentarsformulär?