torsdag 5 januari 2017

VINTERBODEN


Jag har snart varit i Boden en vecka och imorgon åker jag tillbaka till Uppsala. Helt ärligt har jag inte gjort så mycket. Tagit någon promenad, åkt skidor med pappa, varit en vända på stan. Men annars bara sovit länge, slappat framför tvn, ätit i mängder (speciellt ost) och försökt skriva på min inlämningsuppgift.
Detta innebär att jag gått runt i myskläder (tänk alibababyxor, tofflor, för stor t-shirt och ullig, varm kofta.) Därmed har jag inte tagit så mycket outfitbilder. Det blev en tillsammans med Bobby dock!
Men jag tänkte att jag kunde visa bilder från dels denna hemvistelse, även från andra år då jag svängt förbi Boden (som att en någonsin bara svänger förbi i detta avlånga land...)



Förra året på julafton hade jag på mig en roströd mockakjol jag hittat på en Second Handbutik i Oslo. Jag älsade den massor men jag har sålt den nu för att den alltid var för stor i midjan och jag fick den inte att sitta som jag ville. Jag kände mig jättefin men tyckte inte att bilderna gjorde outfiten rätta.


Nere vid älven där vi alltid går promenader kan det vara magiskt vackert.




Detta är också en outfit från förra året. Skorna är så fabulösa men tyvärr sönder i hälen. Jag har frågat en skomakare om han kunde göra något åt dem men han sa att de var för trasiga. Det är så himla synd då dessa är så fantastiskt 70talsklumpiga! mmmmmmm.



Även dessa bilder är tagna förra året och jag vill bara skratta åt hela grejen. Kvalitén på bilderna, kläderna, uppfinningsrikedomen. Varför har jag det där pannbandet/mössgrejen på huvudet? 
Jag gillar dock att ta på mig olika saker för att testa. Ibland blir det en SÅ bra outfit när en tar lite otippade saker och kombinerar! 


När solen faktiskt orkar ta sig upp är det väldigt vackert med snön. Idag är det 30 minusgrader och det liksom vibrerar i luften. 




Dessa är helt klart från en påsk jag varit uppe, det ser en både på ljuset och valet av kläder. Men hallå, vad fin jag var i håret? Börjar smått längta efter långt hår igen. Antingen långt eller öronsnibbekort. Men för att komma till långt igen måste jag ju igenom alla de jobbiga längderna åååå.


Detta är min katt Bobby i år. Fick passa på att gå ut och fota honom den ljusaste delen av dagen, lite innan 12. 



Detta är mitt rum som jag önskar jag kunde ta med mig överallt. Jag älskar att det kommer in så mycket ljus hela dagen och jag älskar att gardinerna ger ett varmt sken och mysig känsla i hela rummet. Sängen är så skön och plantorna så fina. 



Jag och Bobby posar framför självutlösare på kameran och jag har dragit på mig mammas gamla jacka som jag faktiskt tycker är jättefin! Den har rätt många hål i fodret och det är svårt att hitta var en ska sätta in armen i ärmhålet för att komma rätt. Men det är okej, eller jag menar det går ju att fixa! Till det kattjeans från Monki. (Var TVUNGEN att köpa dem, kan inte leva mitt liv utan kattjeans) 


Ett hus åt fåglarna på gården. Det fick vara vinterBoden. Om några månader får jag göra en sommarupplaga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentarsformulär?